A Skoda Fabia S2000-est már február derekán bemutatták, a sajtótájékoztató másnapján pedig hosszasan tesztelték az IRC futamokon kiválóan teljesítő versenygépet. Az ott szerzett tapasztalatok beágyazódtak az első futamra való készülődésbe, és a Skoda Rally Team Hungaria párosa természetesen már bejárta a szezonnyitó Eger Rali pályáit.
„Már nagyon várjuk az idény első versenyét. Sokat dolgoztunk azért, hogy összeálljon a szezon, és megszülessen az új csapatunk, a Skoda Rally Team Hungaria. Az S2000-es Fabiát jó egy hónapja mintegy 140 kilométeren át teszteltük, és sikerült megtalálnunk az alapvető beállításokat. Az autó rendkívül jóindulatú, remek volt vezetni, de azt is megtapasztaltuk, hogy a szívómotoros géppel minden egyes kanyart támadni kell. Természetesen más vezetési technikát igényel, mint a WRC, és a legfontosabb, hogy eltaláljuk a kanyarokban a megfelelő sebességi fokozatot. Ezen lehet a legtöbbet veszíteni, így a győzelem múlhat azon, milyen sebességi fokozatban és tempóban tudjuk abszolválni a kanyarokat.” – foglalja össze a tapasztalatokat Herczig Norbert.
A pilóta sok szállal kötődik a Skodához. 13 éve egy Favorittal kezdte pályafutását, amelyet két éven át nyüstölt, majd következett egy Felicia kit-car, sőt karrierje első két abszolút győzelme is Skodához kötődik. 2004-ben Octavia WRC-vel diadalmaskodott a Veszprém Ralin, majd a következő versenyen, a Budapest Ralin ismételt. A Skodához tehát sok szép emlék fűzi a pilótát, a cél pedig nem lehet más, mint a sikerek gyarapítása. A pályabejárás, a gyorsasági szakaszok felírása az első lépés a jó szerepléshez.
„A főpróbákon túl vagyunk, most már jöhet az előadás. A pályákat ugyanolyan becsülettel jártuk be, mint tavaly. Egy-egy szakaszt felújítottak, ami jó minőséget eredményezett, ugyanakkor más szakaszokon a tél sem segített, sőt… Azonban hozzá kell tenni a rendező mindent megtett, hogy a szakaszokon a kátyús részeket kijavítsák.
Csütörtökön teszttel hangolunk az évadnyitó versenyre, ahol az lesz a feladatunk, hogy ellenőrizzük az egy hónappal ezelőtti teszt beállításait, és akklimatizálódjunk a versenyre. Az autót felkészítő csapat, a Skoda Rally Team Italia két kiváló eredménnyel hangolt az első honi futamra: az IRC sorozat utolsó két versenyén, Brazíliában illetve Argentínában egyaránt a második helyen végzett a brit Guy Wilks a Skoda Fabia S2000-es volánjánál.” – mondja a pilóta.
Az előjelek tehát bíztatóak, a többi már a pároson, a technikán és persze a szerencsén is múlik. Az Eger Ralin tavaly dobogós volt a páros, az év végén pedig pályafutásuk legjobb eredményét ünnepelhette Herczig Norbert és navigátora, Baranyai László. A célokat illetően persze mindenki óvatos, de a szavak, mint tudjuk beszédesek.
„A bajnoki cím után nem mondhatjuk, hogy csak kocsikázni akarunk Egerben….” – zárja mondandóját Herczig Norbert.
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!