Škoda Rally Team Hungaria
Herczig Norbert rally-pályafutását a Mlada Boleslav-i márkával kezdte 1997-ben, két évet autózott egy Škoda Favorittal. Ebből a korszakból kiemelkedő a Vredestein Rally-n aratott győzelme, amikor csaknem másfél perces előnnyel végzett az A5-ös géposztály első helyén.
– A Miskolc környéki gyorsasági szakaszok mindig is rendkívüli nehézségek elé állították a versenyzőket, de az észak-magyarországi rallye azért is különleges, mert fantasztikus módon szeretik abban a térségben a nézők ezeket a versenyeket. Nyolc Škoda is volt a géposztályban, így nem csak a kategóriát , de egy képzeletbeli márka-csatát is megnyertem. – mondta 1998. június 14-én, a miskolci célban Herczig Norbert.
A pilóta 1999-re is hű maradt a Škodához, ám egy erősebb, úgynevezett kit-car-ra cserélte a gépet. A „csere” bejött, mert unokatestvére, Herczig Róbert navigálásával – már az A6-os géposztályban – ezüstérmesek lettek, mégpedig úgy, hogy a Fehérvár – Kisbér és a Mecsek Rally-n is győztek, továbbá két második helyet is szereztek a bajnokság többi futamán. Egy évet – a büdzsé hiánya miatt – kihagytak, de 2001-ben visszatértek egy Felicia kit-carral. Ismét nyertek két versenyt és újra két második helyet - is- szereztek a bajnokságban, így az év végén bronzérmesek lettek.
– Számunkra a Veszprém Rally volt a csúcs, hiszen a Felicia kit-car-ral több mint három perces előnnyel nyertünk. A katonai lőtéren megtartott versenyen ismét bebizonyosodott a Škoda, strapabírása, stabilitása, gyorsasága. – mondta 2001. július 8-án a veszprémi célban Herczig Norbert.
Érdekesség, hogy a kitartást, taktikus versenyzést kívánó Veszprém Rally-n három évvel később, de már egy Škoda Octavia WRC-vel is győzni tudott Herczig Norbert. Ám ez az első hely már nem géposztályban, hanem az abszolút sorrendben aratott diadala volt.
– Ez azért semmivel sem hasonlítható össze! abszolútat nyerni egy ilyen erős mezőnyben, fantasztikus dolog! – mondta Herczig Norbert, aki az abszolút második helyen végzett, Ford Focus WRC-t kormányzó Benik Balázst előzte meg.
Aztán – nehogy valaki azt higgye, hogy véletlen volt – a következő erőpróbán, a Budapest Rally-n is az abszolút első helyen végzett, az év végén pedig a negyedik lett.
Most újra Škodát vezet, a 2010-es szezonban egy Škoda Fabia S2000-est…
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!