csoportkép

(Csehország, 2019.08.15. 11:20)

Hatodik forduló: Csehország


Hatodik forduló: CsehországBudapesttől alig több mint 300 kilométerre folytatódik a Rali Európa-bajnokság. A legendás Barum Ralira ismerősként térnek vissza Herczig Norberték, a pályákat tavaly már megismerték, de erre az évre is maradt újdonság.

A MOL Racing Team párosa a 220 kilométernyi gyorsasági szakasz feléről már elkészítette az itinert, a gyorsaságik másik fele viszont új lesz ebben az évben. Ennek ellenére Herczig Norbert jó érzésekkel utazott az év harmadik aszfaltos versenyére:

Ugyanazt érzem, mint a Kanári-szigetek előtt. Ott köszöntek vissza leginkább a tavalyi emlékek, és tudtunk építeni a 2018-as itinerre. Ismerős pályákon mentünk, ahol sokat tudtunk gyorsulni. Itt is ezt várom, már tavaly is, ott ahol nem volt gondunk jó tempóra voltunk képesek, most pedig további gyorsulást várok.”

Kedden a szokásos verseny előtti teszten vett részt a csapat, ami sajnos az idei év többi tesztjéhez hasonlóan most sem sikerült zökkenőmentesre.

„Elrajtoltunk, és egy kilométer után elágazott a pálya. Egy hosszabb és egy rövidebb szakasz közt lehetett választani. Mi a hosszabbat preferáltuk, de sajnos történt egy baleset, és emiatt az utolsó órákban már nem lehetett ott tesztelni. Úgy látszik idén ezeken a teszteken nincs szerencsénk. Ennek ellenére nincs bennünk hiányérzet, sikerült minden eltervezett munkát elvégezni, így magabiztosan várjuk a rajtot” – mondta Herczig Norbert, majd azt is elárulta, hogy pontosan milyen munkát végez a futam előtti teszten a csapat. „Készültünk többféle verzióra. A kvalifikáció más beállítást igényel, mint a versenyen szereplő gyorsaságik, ezeket is kipróbáltuk. Gyakoroltunk arra az eshetőségre, hogy mi történik akkor, ha leesik az eső.  Kipróbáltuk a vizes beállításokat, különböző hasmagasságokkal mentünk, különböző gátlóbeállításokat teszteltünk, illetve modelleztük azt is, hogy két gyorsasági között mi, milyen módosításokat tudunk elvégezni akkor, ha hirtelen változnának a körülmények.”

Tavaly megtanulta a Herczig-Ferencz kettős, hogy a Barumon nem lehet előre tervezni, az időjárás bármikor megváltozhat, a black ice-nak is nevezett cseh aszfalt pedig pokolian tud csúszni, így a jó beállítások különösen fontosak. Csakúgy, mint a megfelelő gumik, ezért a Michelin kínálatának minden tagjából alaposan bespájzolt a csapat.

Egyre jobban kezdjük érezni a Michelin abroncsokat. A Kanári-szigeteken már megszereztük az aszfaltos tapasztalatot velük, így a Barumon már a Volkswagen Polo GTI-vel is a korábbi ismeretek birtokában választhatunk a keverékek közül. Most már „csak” jól kell tudnunk dönteni” – mondta Norbi.

A mezőny a megszokott Barum színvonalat hozza majd. 34 darab R5-ös autó adta le a nevezését, és az ERC élmezőny mellett a cseh menők is komoly ellenfélnek számítanak, hiszen hazai pályán pokoli tempóra képesek. A tradíció is az ő oldalukon áll, már 1971-ben az első Barum Ralin is egy cseh versenyző, Jan Halmazna diadalmaskodott egy Skoda 1000 MB-vel. Most is ott lesz a mezőnyben az elmúlt négy futam győztese Jan Kopecky, aki négyes rajtszámmal indul, míg Herczig Norberték Volkswagenjére ezúttal a 6-os került. A MOL Racing Team mellett még két magyar páros is ott lesz a versenyen, így egy kisebb magyar küldöttségnek szurkolhatnak a helyszínre látogató ralirajongók, akik minden bizonnyal szép számmal ott lesznek a pályák mentén.

„A Barumon mindig sok a magyar szurkoló, mi pedig szeretettel várjuk őket, remélem, sokan eljönnek majd a szervizparkba is. Mindig jó érzés találkozni a hazai szurkolókkal, rengeteg erőt ad nekünk a támogatásuk” – fogalmazott Herczig Norbert, ám az elvárások terén már óvatosabb volt. „Szeretnénk jót autózni. Ahogy az idei versenyek mindegyike előtt, most is azt szeretném, hogy jó érzésekkel szálljunk ki a céldobogó után az autóból. Ha sikerül jó időket autózni, tartani az élmezőny tempóját, és látjuk a fejlődést az elmúlt évhez képest, akkor meglesz ez az érzés.”

A verseny szokás szerint a péntek esti szuperspeciállal kezdődik, majd szombaton nyolc, vasárnap pedig hat gyorsasági vár a mezőnyre.

A Barum Rally Zlín programja:

08.16. péntek:
09:35     Kvalifikáció
16:00     Rajtceremónia
21:15     SSS Zlín – 9.51 km

08.17. szombat:
10:16      SS2 Brezova – 15.48 km
11:14     SS3 Semetín – 11.55 km
13:12     SS4 Halenkovice – 13.66 km
14:05      SS5 Kostelany – 12.70 km
16:41     SS6 Brezova – 15.48 km
17:39     SS7 Semetín – 11.55 km
19:42     SS8 Halenkovice – 13.66 km
20:35      SS9 Kostelany – 12.70 km

08.18. vasárnap:
08:43     SS10 Maják – 8.15 km
09:26     SS11 Pindula – 18.64 km
10:14     SS12 Kasava – 24.88 km
13:15     SS13 Maják – 8.15 km
13:58     SS14 Pindula – 18.64 km
14:46     SS15 Kasava – 24.88 km
16:58     Céldobogó

A Rali Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
március 21-23: Azores Airlines Rallye, murva
május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt

május 24-26.: Rally Liepaja, murva
június 28-30.: Rally Poland, murva
július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt
szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva
november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt

Bajnokság állása

ERC csapat

Pozíció Csapat Pontszám
9 MOL Racing Team 44

Bővebben

ERC pilóta

Pozíció Név Pontszám
5 HERCZIG Norbert 52

Bővebben

FACEBOOK

© 2006-2019. MRT, Herczig Norbert és Ferencz Ramón

ERC versenynaptár (2019)

 

Azores Airlines Rallye » 2019.03.21 - 23
Rally Islas Canarias » 2019.05.02 - 05
Rally Liepāja » 2019.05.24 - 26
PZM Rally Poland » 2019.06.28 - 30
Rally Di Roma Capitale » 2019.07.19 - 21
Barum Czech Rally Zlín » 2019.08.16 - 18
Cyprus Rally » 2019.09.27 - 29
Rally Hungary » 2019.11.08 - 10

TÁMOGATÓINK

Letöltések

Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!