csoportkép

(Miskolc, 2013.05.13. 13:25)

Herczig-Bacigal páros kontra statisztika


Herczig-Bacigal páros kontra statisztika2. futam – 2. kategória győzelem – 2. abszolút 2. helyezés

Ezzel az igen szép eredménnyel dicsekedhet a SKODA Rally Team Hungaria versenyzőpárosa, akik hétvégén a SKODA Fabia Super 2000-es versenyautójukkal statisztikai eredményeket meghazudtoló módon versengtek a WRC-k ellen.

Úgy tűnik a 2013-as évben a 2. szám a csapat szerencseszáma. Jól mondom? – kérdeztük Herczig Norbertet a SKODA Rally Team Hungaria csapatának pilótáját.  

Ha a száraz tényeket nézzük, valóban így igaz. Az idei 2. futamot követően az eredményeinket a 2-es szám árnyékolja, vagy dicsőíti. Ez persze nézőpont kérdése. Szerintünk dicsőíti.

Mondom ezt azért is, mert a hétvégi teljesítményünkért olyan magyar, és külföldi szaktekintélyektől is kaptunk dicséretet, akik nem osztogatják csak úgy a dicséretet. Köszönjük!

Röviden összefoglalva a hétvége eseményeit:

Az első versenynapot nagyon vártuk, hiszen tudtuk, az éjszakai pályák sorsdöntőek lehetnek a verseny kimenetelét illetően. Ez be is bizonyosodott! A versenyzőpárosoknak 6 gyorsasági szakaszt kellett teljesíteniük este 20:00 órától pirkadatig, azaz hajnal 03:30-ig.

Az éjszakai pályákat nagyon élveztük. Nem volt rossz a minőségük, technikásak voltak, és szerencsére egy nagy vaddal sem találkoztunk. Igorral sokat készültünk az éjszakai autózásra, és azt kell, hogy mondjam, a felkészülés jól sikerült. Jó volt a tempónk, nem fáradtunk el, végig egyenletes teljesítményt tudtunk hozni, sőt  az utolsó 2 szakaszt első időeredménnyel sikerült teljesítenünk.J.

Ezt már többször elmondtam, de újra csak ismételgetni tudom önmagam: ismét bebizonyosodott, hogy Igorral, a navigátorommal nagyon jól tudunk együtt dolgozni. Az egész éjszaka folyamán szenzációsan jó ütemben tudta visszaadni a közösen feldolgozott információnkat, ami nagyban hozzájárult az eredményességünkhöz.

Eddig is tiszteltem a navigátorokat, akiknek szerintem igen nehéz dolguk van, most azonban, egy ilyen fizikailag, és szellemileg is megterhelő éjszakai menet után, amikor nincs lehetőség a hibázásra, precízen végigdiktálni 6 szakaszt, minden elismerésem az övék!

Az 1. versenynap végén aztán reggel 05:30-kor kerültünk ágyba, mielőtt még jót mulattunk és felemlegettük ifjúságunkat, miközben elautóztunk a hajnalig mulatozó, jó kedvű ifjúság mellett.

A 2. napot tehát a 2. helyről kezdhettük meg, melyet az egész nap folyamán tartottunk is.

Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt az egész napot az orosz roulette-hez hasonlíthatnám. Egész nap az eget kémleltük, és próbáltunk okosak és egyben bátrak is lenni. 2 alkalommal volt lehetőségünk a gumiválasztásra, amiről azt gondolom, végül mind a kétszer jól sikerült.

Az reméltük, hogy az extrém időjárási körülmények a segítségünkre lesznek, és egy kicsit meg tudjuk csipkedni a WRC-t. Megpróbálkoztunk ledolgozni a 12 másodperc körüli hátrányunkat, de sajnos az utolsó előtti gyorsasági szakaszon 2 defektet is kaptunk, ami végül keresztülhúzta a számításainkat.

Sőt olyannyira, hogy a verseny vége számunkra kifejezetten izgalmasra sikeredett, ugyanis csak 1 db pótkerekünk volt, ezért az utolsó gyorsasági szakaszra kénytelenek voltunk 3 abronccsal + 1 felnivel rajthoz állni, és így versenyeznünk. Sikerült behoznunk az autót a célba!

A hétvége után összességében boldogok vagyunk, mert a statisztikai adatokra sikerült rácáfolnunk!

Ezek szerint ugyanis a WRC – Super 2000-es versenyautók időeredménybeli különbsége átlagosan km-ként 2,5 másodperc. Ehhez képest nekünk a Miskolc környéki pályákon  kb. 0,4 km/sec időt sikerült autóznunk!

A szurkolást, és a sok dicséretet még egyszer köszönjük!

A SKODA Rally Team Hungaria csapata tehát ismét egy jó tapasztalattal mehet el a két hónapos pihenőjére, ami azonban számukra csak részben lesz pihenés, hiszen jó sportemberként egy másik sportágban is megmérettetik tudásukat. A csapat pilótájára, Herczig Norbertre ugyanis a Vivicita fél Maraton teljesítése után egy újabb felkészülés vár, hiszen június első hétvégéjén csapatvezetőjével, Kajcsa Zsolttal, és még 3 csapattársával együtt elindul az Ultra Balaton futóversenyen, ahol az 5 fős csapatok a Balaton körbe futásával, 24 óra alatt 212 km-es távot kell, hogy teljesítsenek..

Ezúton is sok sikert kívánunk Nekik!

Bajnokság állása

ERC csapat

Pozíció Csapat Pontszám
- - -

Bővebben

ERC pilóta

Pozíció Név Pontszám
- - -

Bővebben

FACEBOOK

© 2006-2020. MRT, Herczig Norbert és Ferencz Ramón

ERC versenynaptár (2020)

 

Azores Airlines Rallye » 2020.03.26 - 28
Rally Islas Canarias » 2020.05.07 - 09
Rally Liepāja » 2020.05.29 - 31
77. Rally Poland » 2020.06.26 - 28
Rally Di Roma Capitale » 2020.07.24 - 26
Barum Czech Rally Zlín » 2020.08.28 - 30
Cyprus Rally » 2020.10.09 - 11
Rally Hungary » 2020.11.06 - 08

TÁMOGATÓINK

Letöltések

Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!