csoportkép

(Miskolc, 2013.05.13. 13:25)

Herczig-Bacigal páros kontra statisztika


Herczig-Bacigal páros kontra statisztika2. futam – 2. kategória győzelem – 2. abszolút 2. helyezés

Ezzel az igen szép eredménnyel dicsekedhet a SKODA Rally Team Hungaria versenyzőpárosa, akik hétvégén a SKODA Fabia Super 2000-es versenyautójukkal statisztikai eredményeket meghazudtoló módon versengtek a WRC-k ellen.

Úgy tűnik a 2013-as évben a 2. szám a csapat szerencseszáma. Jól mondom? – kérdeztük Herczig Norbertet a SKODA Rally Team Hungaria csapatának pilótáját.  

Ha a száraz tényeket nézzük, valóban így igaz. Az idei 2. futamot követően az eredményeinket a 2-es szám árnyékolja, vagy dicsőíti. Ez persze nézőpont kérdése. Szerintünk dicsőíti.

Mondom ezt azért is, mert a hétvégi teljesítményünkért olyan magyar, és külföldi szaktekintélyektől is kaptunk dicséretet, akik nem osztogatják csak úgy a dicséretet. Köszönjük!

Röviden összefoglalva a hétvége eseményeit:

Az első versenynapot nagyon vártuk, hiszen tudtuk, az éjszakai pályák sorsdöntőek lehetnek a verseny kimenetelét illetően. Ez be is bizonyosodott! A versenyzőpárosoknak 6 gyorsasági szakaszt kellett teljesíteniük este 20:00 órától pirkadatig, azaz hajnal 03:30-ig.

Az éjszakai pályákat nagyon élveztük. Nem volt rossz a minőségük, technikásak voltak, és szerencsére egy nagy vaddal sem találkoztunk. Igorral sokat készültünk az éjszakai autózásra, és azt kell, hogy mondjam, a felkészülés jól sikerült. Jó volt a tempónk, nem fáradtunk el, végig egyenletes teljesítményt tudtunk hozni, sőt  az utolsó 2 szakaszt első időeredménnyel sikerült teljesítenünk.J.

Ezt már többször elmondtam, de újra csak ismételgetni tudom önmagam: ismét bebizonyosodott, hogy Igorral, a navigátorommal nagyon jól tudunk együtt dolgozni. Az egész éjszaka folyamán szenzációsan jó ütemben tudta visszaadni a közösen feldolgozott információnkat, ami nagyban hozzájárult az eredményességünkhöz.

Eddig is tiszteltem a navigátorokat, akiknek szerintem igen nehéz dolguk van, most azonban, egy ilyen fizikailag, és szellemileg is megterhelő éjszakai menet után, amikor nincs lehetőség a hibázásra, precízen végigdiktálni 6 szakaszt, minden elismerésem az övék!

Az 1. versenynap végén aztán reggel 05:30-kor kerültünk ágyba, mielőtt még jót mulattunk és felemlegettük ifjúságunkat, miközben elautóztunk a hajnalig mulatozó, jó kedvű ifjúság mellett.

A 2. napot tehát a 2. helyről kezdhettük meg, melyet az egész nap folyamán tartottunk is.

Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt az egész napot az orosz roulette-hez hasonlíthatnám. Egész nap az eget kémleltük, és próbáltunk okosak és egyben bátrak is lenni. 2 alkalommal volt lehetőségünk a gumiválasztásra, amiről azt gondolom, végül mind a kétszer jól sikerült.

Az reméltük, hogy az extrém időjárási körülmények a segítségünkre lesznek, és egy kicsit meg tudjuk csipkedni a WRC-t. Megpróbálkoztunk ledolgozni a 12 másodperc körüli hátrányunkat, de sajnos az utolsó előtti gyorsasági szakaszon 2 defektet is kaptunk, ami végül keresztülhúzta a számításainkat.

Sőt olyannyira, hogy a verseny vége számunkra kifejezetten izgalmasra sikeredett, ugyanis csak 1 db pótkerekünk volt, ezért az utolsó gyorsasági szakaszra kénytelenek voltunk 3 abronccsal + 1 felnivel rajthoz állni, és így versenyeznünk. Sikerült behoznunk az autót a célba!

A hétvége után összességében boldogok vagyunk, mert a statisztikai adatokra sikerült rácáfolnunk!

Ezek szerint ugyanis a WRC – Super 2000-es versenyautók időeredménybeli különbsége átlagosan km-ként 2,5 másodperc. Ehhez képest nekünk a Miskolc környéki pályákon  kb. 0,4 km/sec időt sikerült autóznunk!

A szurkolást, és a sok dicséretet még egyszer köszönjük!

A SKODA Rally Team Hungaria csapata tehát ismét egy jó tapasztalattal mehet el a két hónapos pihenőjére, ami azonban számukra csak részben lesz pihenés, hiszen jó sportemberként egy másik sportágban is megmérettetik tudásukat. A csapat pilótájára, Herczig Norbertre ugyanis a Vivicita fél Maraton teljesítése után egy újabb felkészülés vár, hiszen június első hétvégéjén csapatvezetőjével, Kajcsa Zsolttal, és még 3 csapattársával együtt elindul az Ultra Balaton futóversenyen, ahol az 5 fős csapatok a Balaton körbe futásával, 24 óra alatt 212 km-es távot kell, hogy teljesítsenek..

Ezúton is sok sikert kívánunk Nekik!

Bajnokság állása

ERC csapat

Pozíció Csapat Pontszám
13 MOL Racing Team 24

Bővebben

ERC pilóta

Pozíció Név Pontszám
10 HERCZIG Norbert 32

Bővebben

FACEBOOK

© 2006-2019. MRT, Herczig Norbert és Ferencz Ramón

ERC versenynaptár (2019)

 

Azores Airlines Rallye » 2019.03.21 - 23
Rally Islas Canarias » 2019.05.02 - 05
Rally Liepāja » 2019.05.24 - 26
PZM Rally Poland » 2019.06.28 - 30
Rally Di Roma Capitale » 2019.07.19 - 21
Barum Czech Rally Zlín » 2019.08.16 - 18
Cyprus Rally » 2019.09.27 - 29
Rally Hungary » 2019.11.08 - 10

TÁMOGATÓINK

Letöltések

Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!