csoportkép

(Veszprém, 2007.07.25. 22:52)

Herczigék fontos pontjai


Herczigék fontos pontjaiAz Eger Rali után újfent egy 4. hely: röviden így summázhatná Herczig Norbert és Csökő Zoltán a bajnokság 5. futamát. A 4. pozíció története, persze ennél sokkal hosszabb. A Veszprém Rali felénél, a szombati nap végén még a 3. helyen állt a Subaru Rallye Team Hungary kettőse, sőt vasárnap az első két gyorsasági után is tartotta ezt a pozíciót.

„Nagyon nyomultak mögöttünk a riválisok a szombati nap végén, de ekkor még sikerrel vertük vissza a támadásokat. Az autó alapvetően jól működött, csak a váltó rakoncátlankodott időnként. A kettes fokozatot nem vette be a visszaváltásoknál, vagy csak időnként. Nagyjából úgy viselkedett, ahogy a mesék kezdődnek: hol volt, hol nem volt. Egy alkalommal megforogtunk, és voltak egyéb pici kalandjaink is ebből kifolyólag” – idézi fel a kalandokat a pilóta.

Norbiék a Subaru Impreza WRC-vel a 9. gyorsasági szakaszig tudták megvédeni a dobogós helyet, azon viszont eggyel hátrébb csúsztak. Mindez nem jelentette azt, hogy feladták volna, sőt az utolsó körnek úgy vágtak neki, hogy visszaveszik a korábban általuk birtokolt pozíciót. A technika ördöge azonban nem így akarta.

„A 10. gyorsaságin hatodik sebességi fokozatban értünk egy kanyarhoz, amikor beesett a fékpedál. Visszaváltottam gyorsan hármat, hogy legalább a motorfék lassítson. A pedál csak legalul fogott egy kicsit, így nagyon nehezen tudtam egyáltalán bevenni a kanyart. A jobb hátsó fékcső szakadt el, ez okozta a galibát. Onnantól eldőlt, hogy a 3. helyért nem tudunk harcba szállni. Szerencsére a két gyorsasági közötti összekötő szakasz, az etap elég hosszú volt ahhoz, hogy megjavítsuk az autót. Zolival ledugóztuk a fékcsövet, így a jobb hátsó kerék kivételével volt fékhatás” – emlékszik vissza a történtekre Norbi.

Az utolsó két szakaszra reális célként a 4. hely megtartása kínálkozott, mert a mögöttük sorakozó vetélytársak úgymond lőtávolon kívül voltak. A páros végül a 4. pozícióban fejezte be az idény egyik legkeményebb futamát. A versenyen a defektveszélyes pályák mellett a porral és a rekkenő hőséggel is meg kellett küzdeni, de a pilóta abszolút jól bírta a kiképzést.

„Készültem a kánikulára: vitaminkúrának vetettem alá magam, és futni jártam a Margitszigetre. Unokabátyám volt a személyi trénerem, és kiváló munkát végzett, mert jól bírtam a meleget. A csapat is sokat segített, mivel mindig vizes törölközővel, jéggel, frissítővel vártak. A szurkolóknak talán nagyobb próbatétel volt a tűző napon figyelemmel követni a versenyt, úgyhogy minden elismerésem az övék. Az Erik csapatától jól felkészített autót kaptunk, és a lényeg, hogy célba értünk, pontokat szereztünk, és még többet tudunk a Subaru Impreza WRC-ről. Most jó másfél hónapos szünet következik, de a Mecsek Ralin, szeptember közepén ismét támadunk.”

Bajnokság állása

ERC csapat

Pozíció Csapat Pontszám
9 MOL Racing Team 44

Bővebben

ERC pilóta

Pozíció Név Pontszám
5 HERCZIG Norbert 52

Bővebben

FACEBOOK

© 2006-2019. MRT, Herczig Norbert és Ferencz Ramón

ERC versenynaptár (2019)

 

Azores Airlines Rallye » 2019.03.21 - 23
Rally Islas Canarias » 2019.05.02 - 05
Rally Liepāja » 2019.05.24 - 26
PZM Rally Poland » 2019.06.28 - 30
Rally Di Roma Capitale » 2019.07.19 - 21
Barum Czech Rally Zlín » 2019.08.16 - 18
Cyprus Rally » 2019.09.27 - 29
Rally Hungary » 2019.11.08 - 10

TÁMOGATÓINK

Letöltések

Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!