csoportkép

(Csehország, 2018.08.27. 11:04)

Hullámvasúton Csehországban


Hullámvasúton CsehországbanAz ötödik gyorsasági szakaszon kiesett a Barum Ralin a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős, így a cseh verseny volt az európa-bajnoki szereplés során az első olyan futam, ahol nem sikerült eljutniuk a célig. A hétvége pozitívuma, hogy a versenytempó tovább javult, a magyar páros a gondoktól mentes gyorsaságikon végig az élmezőnyben autózott.

Az idei Eb sorozat legerősebb mezőnye érkezett Csehországba a Barum Ralira. A gyári vb-s pilóta Dani Sordo, a WRC2 listavezető és a Barum Rally-t végül megnyerő Jan Kopecky, az ERC első helyén álló Alexey Lukyanuk, és a pályákat tökéletesen ismerő cseh versenyzők alkotta élmezőny volt az, amelyben a szombati nap első három gyorsaságiján ott volt a Herczig – Ferencz kettős neve is. Az ötödik gyorsasági szakaszon azonban egy ártatlannak tűnő, ám annál trükkösebb kanyar a verseny végét jelentette. 

Csak black ice néven emlegetik az Európa-bajnokságon ezt a fajta szurokkal teli aszfaltot, ami esőben úgy csúszik, mint a jég. Megérkeztünk a balos kanyarba, elúszott az autó hátulja, és végül egy kisebb szakadék alján kötöttünk ki. Ijesztő volt a szituáció, mert az én oldalamon és tetején feküdt az autó, Ramón felöl pedig egy ütéstől beszorult ajtó, így végül az ő oldalán az ablakon át kellett kimásznunk. Tudtuk, hogy ebben a kanyarban ilyen aszfalt vár minket, és csak egy hajszálnyival mentünk gyorsabban a kelleténél. Azért bosszant az eset, mert nem is feszítettük túl a húrt, abszolút nem a határon autóztunk, mégis megtörtént a baleset. Ezek azok a tapasztalatok, amik nekünk hiányoznak, de persze nem ilyen módon szerettük volna megszerezni a szükséges tudást. Másrészt azt is nagyon sajnálom, hogy viszonylag korán estünk ki a versenyből. Ahogy már többször is mondtam a szezon során, ebben az évben nekünk a versenykilométerek kellenek, ezért jó lett volna legalább egy kicsit tovább eljutni a versenyen” – mondta Herczig Norbert azután, hogy végül sikerült kiemelni a mélyből a Skoda Fabia R5-öt. Ez viszonylag sokáig tartott, mert a két gyorsasági kör között nem nyitották meg a pályát, így az a daru, ami ki tudta emelni az autót, csak a nap végén érkezett a helyszínre.

Az autó nem sérült komolyabban, a bukócsöveken karcolás sem esett, a MOL Racing Team párosa mégsem tudta folytatnia versenyt vasárnap, mert amíg a kocsi az oldalán és a tetején feküdt, a motorból kifolyt az összes olaj, ami beszivárgott a karosszéria zugaiba is. Az éjszaka nem volt elég arra, hogy mindenhonnan eltávolítsák az olajat, a csapat vezető mérnöke pedig nem vállalta a kockázatát, hogy a versenyen egy kisebb szikra miatt lángra kapjon az eresztékekben megbúvó olaj, és emiatt leégjen a versenyautó.

Nem csak a szombat, hanem már a péntek is hullámvasútként telt a magyar páros számára. Előbb a kvalifikáción ért el egy remek hatodik helyet a Herczig – Ferencz kettős, egy másodpercen belül autózva Dani Sordóékkal, majd a Zlíni éjszakában rendezett szuperspeciálon kettős defekt miatt veszítettek rengeteg időt, és ezzel a mezőny végére kerültek. Ennek ellenére hatalmas tempóban indultak felfelé a ranglistán, a negyedik szakasz végén már a 18. helyen voltak.

Ahogy csillapodik a kiesés miatt érzett csalódottságom, úgy kerülnek helyre a dolgok. Nagyon büszke vagyok rá, hogy sikerült ebben a mezőnyben tartani a lépést az élmezőnnyel, sőt a pályát ismerő helyi versenyzőket is meg tudtuk előzni. Hibátlanul működött az autó, remek munkát végzett a csapat, a szombati gyorsaságikon a gumiválasztásunk is jó volt. Nagyon jó érzés, hogy a baleset közben, és az azt követő pillanatokban is remekül viselkedett a navigátorom, mindvégig higgadtan és profin cselekedett. A kettőnk között eddig kialakult bizalom most még magasabb szintre lépett, és ez fontos lesz a további szereplésünk során. Annak ellenére, hogy nem értük el a célt, sok fontos tapasztalatot gyűjtöttünk, de ahogy korábban is mondtam, jó lett volna még néhány gyorsaságit teljesíteni. Utólag visszagondolva, ezekkel a gumikkal ilyen körülmények közt, esőáztatta aszfalton még sosem versenyeztem. Ősszel mindenképp be kell iktatnunk a programba egy esős tesztet is” – összegzett Herczig Norbert, és az is kiemelte, hogy ugyan számítottak rá, hogy a Barum Rallyra érkező magyar szurkolók mindenütt ott lesznek a pályák mentén, ám a magyar rajongók létszáma, és a szeretet, amit kaptak tőlük, így is nagyon kellemes meglepetés volt.

A MOL Racing Team Eb programja egy hónap múlva Lengyelországban folytatódik, a murvás Rally Poland következik a versenynaptárban, szeptember 21-23-án.

A Barum Rally végeredménye:

1. Jan Kopecky / Pavel Dresler – Skoda Fabia 2:07:47.2
2. Alexey Lukyanuk / Alexey Arnautov – Ford Fiesta +7.5
3. Dani Sordo / Carlos Del Barrio – Hyundai i20 +53.6
4. Miroslav Jakes / Petr Machu – Skoda Fabia +53.9
5. Nikolay Gryazin / Yaroslav Fedorov – Skoda Fabia +1:13.2
6. Fabian Kreim / Christian Frank – Skoda Fabia +1:58.2

A Rali Európa-bajnokság versenyei:

2018. március 22-24. – Azores Airlines Rally – 6. hely
2018. május 3-5. – Rally Islas Canarias – 11. hely
2018. június 1-3. – Acropolis Rally – 2. hely
2018. június 15-17. – Cyprus Rally – 3. hely
2018. július 20-22. – Rally Di Roma Capitale
2018. augusztus 24-26. – Barum Czech Rally Zlín - kiesés
2018. szeptember 21-23. – Rally Poland
2018. október 12-14. – Rally Liepaja

 

Bajnokság állása

ERC csapat

Pozíció Csapat Pontszám
5. Mol Racing Team 67

Bővebben

ERC pilóta

Pozíció Név Pontszám
3. HERCZIG Norbert 62

Bővebben

FACEBOOK

© 2006-2018. MRT, Herczig Norbert és Ferencz Ramón

ERC versenynaptár

 

Azores Airlines Rallye » 2018.03.22 - 24
Rally Islas Canarias » 2018.05.03 - 05
Acropolis Rally » 2018.06.01 - 03
Cyprus Rally » 2018.06.15 - 17
Veszprém Rallye » 2018.07.06 - 08
Rally Di Roma Capitale » 2018.07.20 - 22
Barum Czech Rally Zlín » 2018.08.24 - 26
Rally Poland » 2018.09.21 - 23
Rally Liepāja » 2018.10.12 - 14

TÁMOGATÓINK

Letöltések

Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!