Milyen reményekkel, újdonságokkal, változásokkal néztek a jövő elé?
Csapatunk életében már megszokott, hogy évről-évre új kihívások elé kell néznie. Idén sem történik ez másként. Február elején megkezdtük a felkészülést, amit változatlanul a Škoda Rally Team Italia-val kézen fogva, egy Škoda Fabia Super 2000-es versenyautóval tettünk meg. Az olasz csapattal immáron a 3. évünket kezdtük meg, ami azt gondolom, mindkét fél számára számos előnyt tartogat. Az olasz csapat már pontosan ismeri a magyar pályákat, útviszonyokat és ismernek engem is. Tudják, hol, milyen beállítást kérek, a gumiválasztásnál szinte már a gondolataimba látnak.
A felkészülésben egy változás azonban mégis adódott!
Navigátorom, Baranyai László, akivel az elmúlt két évet sok koncentráció és fegyelem, sok móka és kacagás, számos kudarc és siker közepette együtt töltöttünk, meghozta élete egyik talán legnehezebb döntését, így mindannyiunk életében egy meghatározó lépésre szánta el magát.
Laci, mi volt ez a döntés?
Aki ismeri és szereti ezt a sportágat, tudja, hogy egy perc beleszeretni és elmondhatatlanul sok idő tőle elszakadni! Anno 1996-ban én is így jártam, amikor barátaim társaságában ellátogattam a Salgó ralira, ahol a benzingőz teljesen megfertőzött. Innentől nem volt „menekülés”! A következő évben már versenyautóban ültem és sorra diktáltam a pályákat, míg végül eltelt 14 év, ami szinte elszaladt mellettem. Ez a sport annyi fantasztikus élménnyel, baráttal és energiával halmozott el, hogy napokig sorolhatnám, mégis mérlegelnem kellett. Az elmúlt 14 évben a rally versenynaptárhoz igazítottam az életem és ez az utóbbi években már egyre nehezebben ment. Egy komoly csapatban rengeteg időt vesz igénybe a felkészülés, a tesztek, a közönségtalálkozók. Ugyanakkor eljutottunk oda, hogy egy magyar rallye verseny 6 napig tart. Ezért döntöttem úgy, hogy az idei évben a versenyzésen kívüli feladataimra koncentrálok.
A döntés egyáltalán nem volt könnyű, hiszen 2009-ben Norbival mi megkaptuk mindazt, amire mások egy életen keresztül vágynak: Magyar Rallye Bajnokok lettünk. A múlt év végén ültünk le erről beszélgetni, és Norbival közösen döntöttünk arról, hogy miként folytassuk a pályafutásunkat. Természetesen továbbra is a Škoda Rally Team Hungaria tagja maradok, és mivel a szakágtól teljesen elszakadni nem tudok, a versenyeken koordinátorként fogok részt venni a csapat életében, ami kevesebb elfoglaltsággal jár majd.
Norbi, te mit szóltál az új helyzethez?
Először nem tudtam megszólalni, aztán elkezdtek kavarogni a gondolatok a fejemben, végül természetesen megértettem a Lacit. Tudtam, hogy sok álmatlan éjszaka áll mögötte, mire elém állt, ezért tudtam, hogy döntése végleges! Miután az elmúlt, együtt eltöltött 2 év alatt kapcsolatunk barátsággá fejlődött, ezért azt nem tudtam elképzelni, hogy teljesen elszakadjon tőlünk, annyit kértem tőle, hogy amennyiben a munkája mellett meg tudja oldani akkor a futamokon bizonyos feladatokat továbbra is lásson el a csapat körül, így továbbra is ott lesz velünk a versenyeken. Megértem a döntését, hiszen azt gondolom, az elmúlt években sikerült felépítenünk egy olyan profi csapatot, ahol már nem csak annyi a feladatunk, hogy megjelenjünk a tréningeken és a futamokon. Az elmúlt években olyan széles partnerkörünk alakult ki, hogy a Škoda Rally Team Hungaria csapatának pilótája, navigátora és csapatfőnöke életéből évente 2 teljes hónapot elvesz a csapat körüli teendők elvégzése. Tudom, hogy ez mindannyiunk számára rengeteg lemondást jelent, éppen ezért értem, hogy egy kialakulóban lévő privát munka mellett nem fér bele ennyi szabadság, „külön út”.
És most, hogyan tovább? Kit láthatunk a Škoda Rally Team Hungaria csapatának navigátori ülésében? Egy nagyon kedves, régi barátomat, akit mind a családom, mind a csapat többi tagja és Laci is nagy szeretettel fogadott. A nagy kérdést januárban tettem fel neki és szerencsére a felkérésemre gondolkodás nélkül, azonnal igent mondott. Az idei felkészülést tehát már vele kezdtem meg. Ő Benics Kálmán, akit a sport rajongóinak biztosan nem kell bemutatnunk, hiszen tudják, hogy már számos neves és sikeres magyar pilóta mellett bizonyított. Bár az elmúlt években visszahúzódott a rivaldafényből és a kerékpársport felé vette az irányt, előtte 5 éven keresztül rótta a pályákat Super 1600-as, N-es és WRC versenyautókkal. Rutinját és ritmusát tehát már ismerem, ezért nagy reményekkel nézek az évad elé.
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!