csoportkép

(Szombathely, 2007.06.25. 13:56)

Tovább a subarus úton


Tovább a subarus útonHerczig Norbertet és Csökő Zoltánt nem abból a fából faragták, mint akik könnyen feladják. A lecke pedig fel volt adva – már egy nappal a Szombathely Rallye kezdete előtt. A csütörtöki teszten előjött az a hiba, ami a szezon eleje óta kísérti a Subaru Rally Team Hungary legénységét.

A Subaru Impreza WRC kormányváltója ugyanis megmakacsolta magát.

-Sokáig kerestük a hibaforrást, és péntek délutánra úgy tűnt, meg is leltük. A kormányváltó érzékelő szenzora romlott el. Ilyen alkatrész nem volt a szervizcsapatnál, ezért körbetelefonáltuk fél Európát. Péntek délután lévén, az volt a gond, hogy akinél lett volna szenzor, az már bezárt, vagy éppen nem volt otthon. Nem maradt más választásunk, mint bízni a jó szerencsénkben – emlékszik vissza a történtekre Norbi.
Herczigék a kedvezőtlen előjelek ellenére relatíve kedvező pozícióban zárták a 12 gyorsaságiból álló futam első körét. Négy szakaszt követően az abszolút 7. helyen álltak.

-Úgy vágtunk neki a versenynek, hogy legfeljebb a mechanikus váltót használjuk, amennyiben nem működik a kormányváltó. Elrajtoltunk amolyan lesz, ami lesz alapon, és a kormányváltó az első gyorsasági negyedik kilométeréig bírta. Átkapcsoltunk a mechanikusra, amivel persze értékes tizedmásodperceket veszítettünk minden egyes váltásnál. Az első kört követő szervizben a csapat megtett minden tőle telhetőt. A következő szakaszra úgy mentünk ki, hogy megpróbálkozunk ismét a kormányváltóval – eleveníti fel a megpróbáltatásokat a pilóta.

Az ötödik gyorsaságin egy helyet még előre is kapaszkodott a páros, az ezt követő etapon azonban véget ért a versenyük - az abszolút 6. pozícióból voltak kénytelenek kiállni.

-Az ötödik szakaszon újra megpróbálkoztunk a kormányváltóval, ami szinte méterre pontosan ugyanott adta meg magát, mint az első körben. Ez még nem lett volna akkora baj, ám az etapon elkezdett ömleni az olaj a váltó hátsó részéből, így jobbnak láttuk félreállni. Amíg mentünk, jól mentünk, de a váltó nem engedélyezte pontjaink gyarapítását. Zolival már nem is tudjuk, sírjunk-e vagy nevessünk a váltómizérián – idézi fel a befejezést Norbi.

-Egy biztos: amit elkezdtünk, azt be is fejezzük, amit elvállaltunk, azt teljesítjük. A veszprémi futamra a szervizcsapat orvosolni fogja a problémákat. A Subaru motorja kikerül Angliába, ahol teljes felújításon megy keresztül. Megkapja a megfelelő programot, valamint turbót is cserélnek. Természetesen a váltó is megújul, és reméljük, nem hátráltat többé a jó eredmény elérésében. Veszprémben ismét támadunk, és szeretnénk végre a dobogóra fellépni! A szombathelyi futam előtt két közönségtalálkozót is szerveztünk. Sokan voltak ránk kíváncsiak, és ami fontos: jó barátságok is szövődtek. Ezek a pozitív visszajelzések sokat jelentenek a jövőre nézve. A közönség és a partnerek kiszolgálásán túl a következő versenyen egy szenzációs eredménnyel is szeretnénk szolgálni! -

Bajnokság állása

ERC csapat

Pozíció Csapat Pontszám
- - -

Bővebben

ERC pilóta

Pozíció Név Pontszám
- - -

Bővebben

FACEBOOK

© 2006-2020. MRT, Herczig Norbert és Ferencz Ramón

ERC versenynaptár (2020)

 

Rally Di Roma Capitale » 2020.07.24 - 26
Rally Liepāja » 2020.08.14 - 16
Azores Airlines Rallye » 2020.09.17 - 19
Cyprus Rally » 2020.10.16 - 18
Rally Hungary » 2020.11.06 - 08
Rally Islas Canarias » 2020.11.26 - 28

TÁMOGATÓINK

Letöltések

Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!